Fitness Mette
Protein pandekager - opskrift

Ovnbagte hokkaido-græskar fritter …

graes5

Det er sæson for Hokkaido græskar – som du sikkert har bemærket rundt om i de danske supermarkeder og grønthandlere …

Her hjemme er vi ret vilde med Hookaido – især som fritter.

Hokkaido græskaret er de der lidt mindre græskar med en rimelig glat overflade. Det er har ofte en lidt mørkere orange farve end de græskar vi f.eks. skærer halloween hoveder af.

Hokkaido græskaren har en speciel næringsmæssig sammensætning, der passer godt til menneskets behov.

Næringsstofferne i hokkaido græskar:

Kostfibre
A vitamin
B vitaminer
C vitamin
Calcium
Kalium
Jern
Beta-caroten

graes3

Sådan gør du: 

Tænd ovnen på 200 gr.

Skær græskaret over på midten og fjern de mange kerner med en ske.

Skær græskarret i skiver i ca. 0,5 cm tykkelse. Behold skrællen på, den bliver blød og spiselig i ovnen og giver en god let knasen.

Fordel de tynde skiver godt ud på en bageplade med bagepapir – brug 2 bageplader hvis du har mange, frem for at ligge dem tæt – med afstand bliver de mere knasende og lækre.

Ta en pose eller dressing blander og bland olie, krydderier (efter smag) og salt i – og vend / pensel græskarene med blandingen.

Ind i ovnen med de fine orange fritter og bag dem ca. 30 min ved 200 grader.

graes2

   

1 kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.

 

Næste indlæg

Protein pandekager - opskrift