Fitness Mette
Mine træninger lige nu

Bentræning

I dag stod den på bentræning. Jeg træner om morgenen for det meste – og bentræningerne slår mig hver eneste gang. Jeg giver den alt hvad jeg har, for kroppen er jo udhvilet og frisk – og så nærmest vralter jeg der fra ..

Allerede op af dagen begynder jeg at mærke ømhed og doms – men jeg elsker det, og i min verden skal man kunne mærke at man har brugt sine muskler før det er rigtig godt.

img_0911

Min bentræning i dag så således ud:

8-12 min på stair masteren – trappemaskinen som opvarmning.

  • 4 x 8-10 lying leg curl med et ben af gangen (en god måde at få kontakt med baglåret) – jeg kører med relativt lav vægt, og har fokus på tempo og kontakt.)
  • 4 x 8-10 dødløft // 40, 50, 60, 70 kg – igen fokus på kontakt.
  • 4 x 20 walking L. – med 20 kg kettelbell i hver hånd.
  • 4 x 10-12 hack squat // 4 x 10 benpress
  • 3 x 12 step ups (på hvert ben) // 3 x 12 kickbacks i kabel.
  • 3 x 12 leg extensions // 3 x 10-12 læg øvelse.

Jeg kører skiftevis enkelt øvelser og supersæt – og har hele tiden super meget fokus på kontakten til musklerne.

img_0914

Det tog mig ca. 5 kvarter …

GOD træningslyst!

img_0912

   

1 kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Mine træninger lige nu