Fitness Mette
Hvordan POKKER får jeg måsen op fra sofaen?

Den nøgne sandhed …

Nu hvor jeg har lukket jer ind i min rejse mod næste konkurrence række til foråret – synes jeg også at jeg skylder jer at lukke jer ind i “den nøgne sandhed”.

Som jeg har skrevet nogle gange efterhånden, har jeg haft en sommer uden træning. En sommer med is dagligt (stort set) – masser af mad, vino, afslapning, familiehygge (og i Danmark hygger vi bedst med chokolade… right!?) og JA jeg har “gainet” et par kilo siden sidste konkurrence. Jeg vejer lige under 70 kg (69,7 kg) lige nu og er 168 cm høj. For mig er det en rimelig høj vægt, jeg har det bedst med at ligge omkring de 65 kg, men jeg har nydt sommeren og er ikke som sådan ked af de ekstra kilo.

Nu er rejsen så sat ind med nye konkurrence planer (som du kan læse om her) og lige nu er det super svært at se hvor der skal sættes ind muskulært. Jeg er ikke i tvivl om at mine ben er blevet bedre end sidste konkurrence – der er mere muskel masse på dem nu. Mine skuldre er også blevet bedre – og jeg har trænet en del core siden sidst. Problemet lige nu er bare at man ikke kan se det – fordi der er så meget fedt der dækker muskulaturen.

Min fedtprocent ligger på ca. 21% – og da jeg stod på scenen blev den målt til 6,8% – jep rimelig stor forskel. Da jeg startede cut sidst (5 mdr. inden scenen, dvs. samme tid som nu) vejede jeg 74 kg, havde en fedt% på 23 og følte mig væsentlig tykkere end jeg føler mig nu. Med andre ord jeg føler selv jeg har et bedre udgangs punkt nu, end sidst. For at få et overblik over hvor der skal gøre en ekstra indsats – og for at kickstarte motivationen har min coach og jeg besluttet at hive nogle kilo af her og nu. (stille og roligt uden sult og decideret diæt)

IMG_2372

meget lav fedtprocent – ca. 7-8%

Jeg startede på struktureret kost for 10 dage siden, og har smidt 1,2 kg. Jeg får 5-6 måltider mad, med fokus på protein og de sunde fedtkilder. Jeg får kulhydrater flere gange om dagen og ca. 2000 kcal. dagligt.

Min form lige nu er, mildt sagt, ret blød. Det er demotiverende til tider, men på den anden side er noget af det der virkelig fascinere mig ved denne sport, jo netop at man kan se de forandringer man kæmper for hver eneste dag. Med en kampvægt på næsten 70 kg, bliver de første 5 kg ikke de sværeste – bevares der skal stadig holdes fokus og spises helt lean, men jeg glæder mig til at se hvad der gemmer sig under spækket.

Lige nu træner jeg 4-6 gange styrke om ugen + ca. 3-4 x cardio a 20-40min.  (powerwalk)

Den nøgne (eller næsten nøgne) sandhed ser således ud – 69,7 kg basse, billede taget den 19 sep. 2016 (uden filter og andre finurligheder)

status1 status2Det er ganske grænseoverskridende, men på den anden side synes jeg det er vigtigt at man også ser hvordan en blød offseason form ser ud – og måske I kan blive lige så fascineret over hvor meget der kan ske på bare 5-6 mdr. med en krop.

Jeg vil holde jer opdateret løbende på formen og ja det her er så udgangspunktet  … Håber I har lyst til at følge med :O)

 

4 kommentarer

  • Bibi

    Super flot krop selvom du er off season.
    Selvom du føler dig som en basse synes jeg nu du står rugtig flot – men det skyldes al din træning. En utrænet person med den vægt ville se meget anderledes ud. 😊

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Tina

    Fedt med billeder👏🏻 Jeg træner lige pt hver morgen (i hverdagene), med dig som forbillede! Er 5 km powerwalk god cardio? Hvis det batter noget, så vil jeg hellere det end den skide spinningcykel på 15 min😂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Charlotte

    Sindsyg flot krop 👌🏼

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sus

    Du ser stadig skøn ud! Spændende at følge med 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Hvordan POKKER får jeg måsen op fra sofaen?