Fitness Mette
Genialt skønheds tip til os der træner ..

10 Tilskud / trænings ting jeg ikke kunne leve uden …

Med træning hver dag kommer vaner og rutiner – ting man ikke kan undvære.

Træningen har de sidste år været en stor del af mit liv, det er ingen hemmelighed. Når noget fylder så meget, prøver man alverdens ting og sager som andre anbefaler – man læser om, høre om eller falder tilfældigt over. Nogle ting kan man ikke bruge – og andre ting hænger ved og bliver en vanesag.

IMG_1808

F.eks. har jeg nok prøvet +20 forskellige udgaver af protein pulver – og det første år jeg styrketrænede var jeg uvidende og troede alt protein pulver smagte grimt, så jeg lukkede øjnene, holdt mig for næsen og skyndte mig at sluge det væmmelige pulver-drik. Jeg har siden hen fundet ud af at min protein shake efter træning er en KÆMPE nydelse, nu hvor jeg har fundet lige præcis den variant jeg synes smager fantastisk. Sådan kan man blive klogere.

Jeg har samlet en lille top 10 over de produkter jeg igennem tiden er blevet så glad for, og virkelig vil være ked af skulle undvære – måske du kan blive inspireret ?!

 

  1. Den før omtalte protein pulver – Great Nordic Nutrition 100% Whey 
    Den eneste protein pulver der smager fantastisk – selv blandet med vand. Den er tyk, velsmagende, og smager godt både som shake, på mine gryn, i pandekager mv. Mine yndlings er Choko deluxe, jordbær og caramel toffee. Den har en god pris – og kan købes lige HER!

whey_1

2.  Mine hørebøffer + Iphone holder

Uden de to ting kom jeg ganske enkelt ikke igennem mine træninger. Jeg bruger min Iphone til tælling – dvs. hvis jeg kører sæt med tid på pauserne, har jeg brug for et stopur – og det er der i min Iphone. Når jeg laver cardio har jeg altid musik eller radio i ørene – og her er et par tæt siddende, vellydende hørebøffer undværelige.

Jeg har en Iphone holder til mit håndled der kan vaskes ved 40 grader. Jeg kan ikke have noget siddende på min overarm – eller om livet for den sags skyld. Denne holder er genial.

Mine høre bøffer er naturligvis PINK – de er med ledning, men det genere mig egentlig ikke.

hear

SMS Audio Street by 50 Cent Wired On-Ear Headphones – Pink

3. Coffein piller.

Jeg er ikke ret god til prework out- drikke. Jeg får uro i kroppen – det klør, jeg får kvalme og generelt synes jeg at jeg efter træningen ryger helt ned i MINUS energi. Jeg har prøvet RIGTIG mange forskellige, og jeg kan sagtens mærke det boost man får, men oven nævnte bivirkninger gør at jeg ikke har lyst til at tage PWO (pre-workout varianter)

Til gengæld har jeg STOR glæde af koffein piller. Jeg napper altid en eller to inden træningen – hva end det er morgen eller eftermiddags træning. De giver mig et positivt boost og en fornyet energi – og jeg er ikke nær så træt efterfølgende. Jeg har prøvet mange koffein piller og få har jeg fået kvalme af – og har gennemtiden fundet ud af at jeg skal holde mig til en mængde der hedder maks. 100mg pr. pille. (dem kan jeg tage 2 af)

Dem jeg tager kan købes lige HER!

caffeeine_100caps_1

4. Post workout kit

Banan – shaker (med protein pulver) og riskiks.

Off season får jeg altid ovenstående kit efter styrketræningen. Proteinpulveret sikre mig den fornødne protein efter styrketræningen – banan stabilisere mit blod sukker og riskiksen giver mig nogle hurtige kulhydrater.  En god lille og TÆT shaker er alfa umega. Jeg hælder et scoop protein pulver i shakeren hjemmefra  – og dermed skal der blot tilsættes iskold vand efter træningen – super nemt.

IMG_5823

 

5. (Ordentlige) sko til lejligheden

Noget af det vigtigste når man træner er ordentligt fodtøj. Hvad end man træner cardio, styrke, løb, spinning mv. så er det super vigtigt at fodtøjet passer til det man laver.

Jeg har mine trænings sko – har en hel del faktisk, som jeg bruger de fleste dage hvor træningen står på interval og styrketræning. Så har jeg mine ben-trænings sko, eller styrketrænings sko om man vil. Til løb har jeg et par løbe sko der er tilpasset min løbestil – og til spinning har jeg mine egne spinnings sko der passer præcis til min fod.

sko

6. Tørshampoo

Med langt hår – og træninger dagligt, kan jeg ganske enkelt ikke undvære min tørshampoo. Jeg kan ikke vaske hår hver dag – så bliver mit hår simpelthen så fladt og livløst (og tørt at se på). SÅ jeg vasker håret med shampoo og balsam 2 gange om ugen – eller ca., hver 3. dag. De andre dage bruger jeg tørshampoo og hårtørre. Min yndlings er 200% denne fra Bastiste. Ja jeg har den i stort set alle dufte og varianter …

IMG_9060

7. Bcaa 

En ting der er lige så sikker som amen i kirken – er at jeg altid har min BCAA med til træning (læs mere om hvorfor jeg drikker bcaa under træningen lige HER!). Her har jeg to favoritter –

  1. Bodylabs bcaa, der kommer i 12-15 forskellige smags varianter (jeg har endnu ikke fået en jeg ikke kan lide) – de kan købes lige HER!
  2. X-tend fra scivation – verdens berømt produkt der kan købes lige HER!

Jeg varirere mellem de to, da jeg lige som med alt andet, tror på at det at skifte lidt ud i tingene ind imellem er en god ting, således kroppen ikke vænner sig for meget til det enkelte produkt.

bcaa4

8. Et godt sted at træne

Jeg har trænet mange forskellige steder igennem de sidste 5 år. Fitness world, infitness, fresh fitness, my heart fitness og nu Fitnessdk. Ind i mellem har man brug for luftforandring – andre rammer end dem man måske har kigget på i en længere periode. For mit vedkomne er det super vigtigt at det er et sted jeg nyder at komme. Et sted hvor jeg føler mig tilpas. Lige nu elsker jeg mit medlemsskab i Fitnessdk – både fordi det er super lækre centre de har – men også fordi det er smart for mig når jeg er i københavn en gang om ugen, da fitnessdk har centre både her i århus og i kbh.

IMG_6902

9. Magnesium – M3

Min magnesium er det sidste jeg tager inden jeg går i seng. Magnesium sikre mig en god nats søvn. Søvn er meget vigtig for alle – men træner du eller har du et mål, som f.eks. vægttab, er søvnen endnu vigtigere. Jeg har valgt Magnesium fra Purepharma da jeg kan stå inde for deres produktion, indhold og kvalitet. Den kan købes lige HER!  – og hvis du vil læse mere omkring magnesium kan du læse tidligere indlæg HER!

m3

10. En ordentlig rummelig trænings taske

Når man træner i forbindelse med job – eller hvis der skal være plads til skiftetøj, flere sæt trænings tøj eller flere par sko, er det super vigtigt med en god rummelig taske. Jeg har tit 2 håndklæder, shampoo, børste, skiftetøj, cremer, sko, glattejern, tørshampoo, hørebøffer, ipad – ja alverdens ting og sager med, da jeg stort set altid bader med det samme (især nu hvor det bliver vinter og koldt uden for) Min taske skal altså med andre ord kunne rumme en del. Jeg kan godt lide at tingene er delt lidt op i mindre rum, så man nemt kan “finde rundt” i tasken.

Der ud over er jeg blevet RIGTIG glad for den model der har stropper, så man kan bære den på ryggen som en rygsæk. Efter en træning er man godt mør i hele kroppen og det sidste man har brug for er en uhandy taske der hænger tungt over den ene skulder. Med denne model får man vægten fordelt på 2 stropper og man har begge hænder fri til shake og banan mens man går.

Kan købes lige HER!

bag3

GOD træning der ude …

IMG_8727

 

 

   

1 kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.

 

Næste indlæg

Genialt skønheds tip til os der træner ..