Fitness Mette
Foodprep til billige penge .. rutine, struktur og fokus

Romaskinen … maskinen jeg hader at elske – eller elsker at hade?!

Romaskinen er en af de maskiner der stort set altid står efterladt mutters alene – i hvert fald nede i “mit” trænings center. Det er som om folk går en STOOOOOOR bue uden om. Det mange ikke ved er, at romaskinen er en af de mest effektive maskiner vi kan sætte vores pópó i.

rower

For det første træner du hele kroppen i en ro maskine. I romaskinen træner man næsten samtlige muskelgrupper i kroppen – hele 86 procent af ens muskler er i action, og det er der ingen af de andre fitnessmaskiner, der kan leve op til.

Det er nemt at få pulsen op og sparke til en ordentlig gang forbrænding, netop fordi hele kroppen er aktiveret. I romaskinen kombinere man styrketræning med kredsløbstræning – eller i hvert fald aktivere vi muskulaturen i hele kroppen mens vi får høj puls – og dermed er romaskinen en af de maskiner man forbrænder aller flest kalorier ved.

IMG_1499

Jeg elsker ro maskinen fordi jeg på ganske kort tid kan få pulsen helt op at ringe – og jeg bruger rigtig tit romaskinen som opvarmnings cardio, netop fordi den sætter gang i hele kroppen og i den grad giver sved på panden.

Belastningen på knæ – led mv. er også mindre end ved feks. løb og der er dermed mindre risiko for skader – og selvom du måske har et dumt løber knæ, eller andre små skavanker kan du med stor sandsynlighed godt klare en tur i romaskinen.

Så med andre ord – tag lige en tur på den ro maskine næste gang du er i centeret. Start med at sætte dig – sæt den på medium modstand (ca. 5) og ro så længe du orker med en puls på mellem 160-180. (eller ca, 80% af din maks). Al begyndelse er svær, men jo flere ture du tar, jo mere kommer du til at holde af den forbandet ro maskine – tro mig :O)

IMG_6818

 

   

1 kommentar

  • Henriette

    Hej Mette… Har du foreslag til interval træning i den?…. Tak for din blog, den er dejlig at følge!

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Foodprep til billige penge .. rutine, struktur og fokus